Statistiky využití sociálních sítí: Kolik lidí používá sociální média v roce 2021?

Statistiky využití sociálních sítí: Kolik lidí používá sociální média v roce 2021?

Od svého založení v roce 1996 se sociálním médiím podařilo proniknout do poloviny ze 7,7 miliardy lidí na světě. Platformy sociálních sítí v posledním desetiletí téměř ztrojnásobily svou celkovou uživatelskou základnu z 970 milionů v roce 2010 na počet, který v roce 2020 překročil 3,81 miliardy uživatelů.

Statistiky využití sociálních sítí: Kolik lidí používá sociální média v roce 2021?

Od svého založení v roce 1996 se sociálním médiím podařilo proniknout již k polovině ze 7,7 miliardy lidí na světě. Platformy sociálních sítí v posledním desetiletí téměř ztrojnásobily svou celkovou uživatelskou základnu z 970 milionů v roce 2010 na počet, který v roce 2020 překročil 3,81 miliardy uživatelů.

 

Statistiky využití sociálních sítí - Lerstudio Hradec Králové

Statistiky využití sociálních médií

  • 3,96 miliardy lidí v současné době používá sociální média po celém světě, což je téměř dvojnásobek oproti 2,07 miliardám v roce 2015.
  • Průměrný člověk měl v roce 2020 8,8 účtů na sociálních médiích oproti 4,8 v roce 2014
  • Míra růstu sociálních médií od roku 2015 je v průměru meziročně 12,5%. Růst je však na ústupu, přičemž údaje z let 2019–2020 ukazují míru růstu 9,2 %.
  • Podle regionů je růst sociálních médií v letech 2019–2020 veden Asií: +16,98 %, Afrika +13,92 %, Jižní Amerika +8,00 %, Severní Amerika +6,96 %, Evropa +4,32 % a Australasie +4,9 %.
  • 50,64 % z 7,77 miliardy lidí na světě používá sociální sítě.
  • 83,36 % uživatelů internetu mají profily na sociálních platformách.
  • Z 3,96 miliard uživatelů sociálních médií má 99 % přístup k webům nebo aplikacím prostřednictvím mobilního zařízení, přičemž pouze 1,32 % má přístup k platformám výhradně přes počítač. 
  • Globálně je průměrná doba, kterou člověk tráví denně na sociálních sítích, 2 hodiny 24 minuty. Kdyby se někdo přihlásil v 16 letech a dožil se 70 let, strávil by na nich 5,7 roku svého života.
  • Facebook je nejnavštěvovanější sociální síť s 2,7 miliardami aktivních uživatelů měsíčně, následuje YouTube (2 miliardy), WhatsApp (2 miliardy), FB Messenger (1,3 miliardy) a WeChat (1,2 miliardy).

 

Kolik lidí používá sociální sítě?

Kolik lidí používá sociální sítě?

V roce 2021 je počet lidí využívajících sociální média celosvětově více než 3,96 miliardy, přičemž průměrný uživatel má 8,8 účtů na různých sociálních sítích. Populární platformy, jako je Facebook, mají více než 66,09 % měsíčních uživatelů přihlašujících se k používání sociálních médií denně.

Aktuální procento lidí, kteří používají sociální média, je 50,64 % z celkové světové populace. Pokud podrobněji zanalyzujeme situaci v EU a České republice, získáme následující údaje:

Dle informací Eurostatu se procento osob využívajících internet k účasti na sociálních sítích v roce 2020 ve srovnání s rokem 2019 zvýšilo o 2 %. V České republice je tento ukazatel 59 % a neliší se od loňského. V mnoha zemích Evropské unie je pozorován nárůst podílu jednotlivců preferujících sociální sítě. Například v Dánsku jsou čísla následující: 81 % pro rok 2019 a 85 % pro rok 2020; Španělsko 59 % a 65 %; Portugalsko 60 % a 63 %; Polsko 53 % a 55 %.

 

Kolik účtů na sociálních sítích má průměrný člověk?

Kolik účtů na sociálních sítích má průměrný člověk?

Podle globálního webového indexu je průměrný počet účtů sociálních médií na celém světě 8,8, což představuje nárůst o 83,33 % oproti 4,8 účtům v roce 2014. Studie 46 zemí s uživateli internetu ve věku 16 až 64 ukazuje, že Japonsko mělo nejnižší průměrný počet účtů na sociálních sítích – 3,8, srovnatelně nejvyšší měla Indie s 11,5 účtů na osobu.

40 % všech uživatelů internetu na celém světě využívá sociální média pro pracovní účely. Avšak 36 % uživatelů na soc. sítích vyhledává zábavný obsah, 40 % lidí používá sítě výhradně jako messenger, 40 % považuje soc. média za informační zdroj, 37 % uživatelů se obrací na sociální sítě, když nemají co dělat.

 

Využití sociálních médií podle pohlaví

Aktuální celosvětové průměrné rozdělení pohlaví mezi uživateli sociálních médií je 54 % mužů oproti 46 % žen. V USA jsou však hlavní uživatelskou základnou ženy; 76 % všech žen užívajících internet má účty na sociálních sítích. 72 % mužů v USA z celkového počtu má účty na populárních platformách.

Jak můžeme posuzovat dle výše uvedených údajů, využití sociálních sítí se u mužů a žen po celém světě při průzkumu polohy liší. Snad nejpozoruhodnější bod v rozdílech mezi pohlavími spočívá v tom, jaké platformy používají muži a ženy.

Když se podíváme na top 8 sociálních platforem podle měsíčních aktivních uživatelů, YouTube, LinkedIn, Twitter a TikTok mají vyšší index mezi muži. Weby jako Facebook a Instagram jsou více zaměřeny na ženy. Pinterest také dominuje u ženského publika. 

Využití sociálních sítí podle pohlaví

 

Jaké je procento využití sociálních sítí v mobilních zařízeních a počítačích?

Pokud jde o používání sociálních médií mobilním zařízením či tabletem, 99 % lidí na světě přistupuje k sítím výhradně pomocí tabletu nebo telefonu. Přibližně 78 % přistupuje na platformy pouze ze svého mobilního telefonu, pouhých 1,32 % navštěvuje své sociální sítě pouze prostřednictvím počítače.

Když však porovnáme výše uvedená data s procentem lidí, kteří přistupují k internetu prostřednictvím mobilu a pomocí jiného přenosného zařízení, uvidíme, že rozdíl mezi používáním mobilních telefonů, tabletů a počítačů není tak drasticky odlišný.

Podíváme-li se na tržní podíly z února 2021, mobilní telefon se ujal vedení těsně pod 55 procenty, počítačové zařízení zabírají 42 procent. Zbývající tři procenta lze připsat tabletům, které sice nejsou často používány, ale jsou součástí online prostředí. Musíme však zdůraznit, že tato čísla jsou globální. Pokud se podíváme na údaje pro USA, asi 50 % lidí používá počítač, zatímco 46 % jde na mobilní zařízení. Tablety tvoří 4 procenta.

Podle údajů Gemius Ranking pro únor 2021 v České republice 49,47 % uživatelů preferuje počítače, 46,83 % Čechů surfuje na internetu přes mobil, 3,35 % na to používá tablet.

Zdroje:

Marketing na sociálních sítích

Na sociálních sítích narazíte na všechny věkové skupiny, s různými zájmy, pohlavím i stupňem vzdělání. Kromě toho, že se tam tím pádem nacházejí také Vaši potencionální zákazníci, tak se všechny tyto informace o uživatelích sbírají a následně dají využit v online marketingu.

Provozovatelé sociálních sítí Vám je rádi poskytnou, samozřejmě za drobný poplatek, a umožní Vám nastavit velice přesné zacílení reklam. Stejně jako ostatní marketingové nástroje mají sociální sítě určitá specifika a omezení. Pokud chcete vytvářet úspěšné reklamní kampaně na Facebooku, Instagramu a dalších platformách, musíte nad nimi uvažovat jako nad jedním článkem z celkové online marketingové strategie.  

Potřebujete nastartovat sociální sítě?

 

Co si dál přečíst

Jak vypnout cookies v prohlížeči?
  • 5 min. čtení
  • 04.09.2022
Vývoj webových aplikací
  • 3 min. čtení
  • 22.07.2022
Firemní identita není logo
  • 5 min. čtení
  • 22.07.2022