Google Moje firma
Pomocí této služby lze přidat Vaši firmu do Google Maps a spravovat o ní informace, které se poté zobrazí při hledání na Googlu. Uživatelé mohou navíc snadněji dohledat adresu sídla a poboček Vaší firmy a také snadno zjistit, zda máte aktuálně otevřeno či zavřeno.
Při zadávání názvu společnosti do vyhledávače v telefonu může uživatel vytočit Vaše číslo pomocí jednoho kliknutí, anebo si v mobilním telefonu zapnout navigaci, která mu ukáže cestu k nejbližší pobočce. Další výhodou je, že se adresa firmy objeví v reklamách Google Ads, když použijete možnost rozšíření o lokalitu v PPC kampaních. Toto rozšíření PPC reklam zvyšuje míru prokliků a celkovou úspěšnost reklamní kampaně.
Vytvoření účtu Google Moje firma
Před vytvořením účtu zjistěte, zda ho již nemáte vytvořen – Google to může udělat automaticky na základě dostupných informací o Vaší firmě. Pokud účet existuje, po zadání názvu firmy do vyhledávače se v pravé části obrazovky zobrazí firemní výpis. V takovém případě můžete požádat o přístup, abyste mohli informace doplnit a průběžně aktualizovat.
Pokud Vám Google účet nevytvořil automaticky, založte si svůj firemní profil zadáním názvu firmy a příslušné obchodní kategorie.

Dalším krokem je přidání adresy Vaší firmy včetně všech poboček, které jsou poté integrovány do Google Maps, což zákazníkům usnadní vyhledání umístění kanceláře.

Nově vytvořený účet však musíte ověřit jedním ze tří způsobů:
1. Pomocí poštovní zásilky s autorizačním kódem, která bude zaslána na uloženou, v profilu Moje firma, adresu.
2. Zasláním ověřovacího kódu na Váš mobilní telefon.
3. Pomocí okamžitého ověření, které je možné pouze v případě, že jste svůj firemní web již ověřil/a prostřednictvím služby Google Search Console.
Jakmile svůj účet ověříte, můžete plně využít Google Moje firma k úpravě kontaktních údajů, aktualizaci fotografií, zodpovězení otázek uživatelů nebo propojení svého profilu se službou Google Ads.
Firmy.cz od Seznamu
Podobný nástroj nabízí také druhý nejpoužívanější vyhledávač v České republice Seznam.cz. Zadání informací o Vaší společnosti do profilu na firmy.cz také pomůže zvýšit návštěvnost webových stránek společnosti a umožní uživatelům zjistit pracovní dobu Vaší firmy. Nechybí tady i možnost plánování trasy ke kterékoliv pobočce.
Pokyny pro vytvoření účtu na firmy.cz jsou jednoduché. Naplnění profilu obsahem také nezabere mnoho času, jen si předem připravte veškeré informace o Vaší firmě.
1. V prvním kroku přejděte na firmy.cz a klikněte na „Moje firma.“
2. Pak se musíte přihlásit pomocí Vašeho emailu na Seznam.cz. Pokud email na Seznamu nemáte, můžete jej založit nebo použít email, který používáte k přihlášení na zboží.cz nebo Sklik.
3. Po přihlášení vyberte „Přidat firmu“.

4. Do příslušného pole zadejte název firmy nebo IČ.
5. Nahrajte logo firmy, úvodní fotografii, přidejte kontaktní údaje a po dokončení klikněte na „Pokračovat“.
6. V posledním kroku zbývá vybrat kategorii podnikání a souhlasit se smluvními podmínkami.
Hotovo. Již máte profil na firmy.cz, který Vám pomůže co nejlépe propagovat Vaši společnost. Doporučujeme placený profil, má spousty výhod a zobrazí další důležité informace potenciálním zákazníkům.

Vytvoření firemních účtů není žádná věda, ale jejich nastavení a správa má velký vliv na důvěryhodnost a dohledatelnost Vaší firmy. Zároveň většina firemních účtů obsahuje šikovné nástroje pro podporu prodeje nebo budování značky.