Pokud chcete působit na své zákazníky a okolí profesionálně, musí všechny grafické výstupy jako reklamní sdělení, propagační materiály nebo firemní oblečení vypadat jednotně a profesionálně.
Bez grafického manuálu toho není možné dosáhnout. Často má také tvorbu grafických materiálů na starosti více zaměstnanců nebo externí agentura a pokud nebudou mít grafický manuál, každý výstup bude jiný. Proč je důležité mít jednotnou vizuální identitu se dozvíte v našem článku: Vizuální identita buduje značku.

Logo manuál
Pokud narazíte na termín logo manuál, není to totéž jako grafický manuál. Jedná se o jednu z jeho částí. Najdete zde pravidla pro práci pouze s logem. Například v jakých barvách může být logo, na jakém pozadí, zda je možné aplikovat jen jeho část (logo se skládá obvykle ze symbolu a logotypu), jaká je ochranná zóna, minimální velikost nebo jestli se může deformovat a jakým způsobem. Zkrátka vše, co s logem můžete dělat a zároveň co dělat nesmíte.
Typografie
Další neméně důležitou částí grafického manuálu je definice fontů, které se budou v grafických materiálech používat a jakým způsobem. Nejdůležitější je vymezení pravidel pro práci s písmem, které je součástí loga nebo pokud má značka nějaký claim, který používá. Kromě těchto hlavních textových prvků je vhodné definovat firemní písmo a jeho styl i pro ostatní způsoby komunikace jako webové stránky, firemní dokumenty a všechny tiskoviny.

Vzory propagačních materiálů
Součástí grafického manuálu obvykle bývají také ukázky použití grafických prvků na tiskovinách nebo v digitálním prostředí. Díky těmto ukázkám bude grafik vždy vědět, jak vytvářet nové materiály, aby byl zachovaný jednotný grafický styl. Nejčastěji to bývají vizitky, hlavičkový papír, dopisní obálky, ukázky pracovního oblečení nebo reklamních předmětů. Jedná se vždy pouze o náhledy, pokud budete chtít takovéto firemní materiály realizovat, je nutné vytvořit tisková data na míru.